قالیشویی فارسی

ساخت وبلاگ

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سریال تلویزیونی «پادری» جایگزین سریال «حیرانی» در کانال اردوی شبکه سحر خواهد شد.

«پادری» داستان یک قالیشویی با نام مشتاق است که تعطیل شده و صاحب آن فیروز برای حفظ مشتریان و اعتبار خود در تلاش است تا با اجاره یک قالیشویی دیگر کار را ادامه دهد.

دردسر‌های فیروز به جهت مواجهه با انبوهی از فرش‌های نشسته موقعیت‌های طنز بسیاری ایجاد می‌کند که با نقش آفرینی هومن برق نورد روایت می‌شود.

سیما تیرانداز، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، مجید یاسر، محمدرضا شیرخانلو، یاس نوروزی، زینب فلاحت پیشه و ... از دیگر بازیگران این مجموعه مفرحند.

سریال «پادری» به تهیه کنندگی سید محمود رضوی بوده تولید شده و مدیریت دوبلاژ آن را هادی زینلی بر عهده داشته است.

پخش این سریال از ۲۸ مهر در نظر گرفته شده و ساعت ۲۱ از کانال اردوی شبکه سحر به روی آنتن خواهد رفت.

مقالات مرتبط:

شستشوی فرش دستباف

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 29 مهر 1399 ساعت: 0:10

معمولا بهتر است که فرش ها را سالی یکبار و حتی تا هر ۱۸ ماه یکبار شستشو دهید. شستشوی کافی، مناسب و کنترل شده فرش ها باعث افزایش طول عمر و صد البته زیبایی آنها خواهد شد. خیلی از افراد خودشان به سراغ شستشوی فرش هایشان می روند که طبعا این مسئله به نوبه خود اشتباهاتی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با اشتباهات رایج در شستشوی فرش آشنا کنیم و بگوییم که چرا بیشتر توصیه می شود فرش هایتان را به دست افراد کاربلد و متخصص در این زمینه بسپارید.

 

اشتباهات رایج در شستشوی فرش در منزل

زمانی که تصمیم به شستشوی فرش در منزل و شستشوی دستی فرش می گیریم طبیعتا به دلیل سخت و سنگین بودن آن، انرژی زیادی از ما صرف می شود که با این حال، کافی هم نیست. ممکن است مجبور شویم ترفندهایی را به کار ببریم که همان ترفندها باعث خراب شدن و فرسودگی فرش شما گردد. این در حالی است که شما می توانید شستشوی فرش خود را به متخصصین این امر بسپارید تا با بهترین و مناسب ترین روش ها همراه با صرف انرژی بسیار، بتوانند به خوبی از پس شستشوی فرش شما بر آیند. با این حال اگر دست به شستشوی فرش در خانه می زنید سعی کنید از این سه کار اجتناب نمایید:

 

• استفاده بیش از حد از شامپو

• استفاده بیش از حد از آب بر روی فرش

• محافظت از فرش خیس در مقابل مبلمان و سایر وسایل

 

• استفاده بیش از حد از شامپو در شستشوی فرش

طبیعتا استفاده بیش از حد از شامپو در شستشوی فرش همانقدر خطرناک و مخرب است که شستن بیش از حد فرش! این کار باعث به هم خوردن بافت رنگی و ضعیف شدن بافت فرش می شود. سعی کنید برای انجام این کار به سراغ یک فرد آگاه و متخصص بروید و از او کمک بگیرید و به قول قدیمی ها کار را به کاردان خود بسپارید!

 

• استفاده بیش از حد از آب بر روی فرش در زمان شستشو

طبیعتا خیس کردن بیش از حد فرش، تمامی بافت های فرش را تحت تاثیر قرار داده و خیس خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که خیس شدن بیش از حد فرش می تواند باعث به هم ریختن بافت رنگ های فرش شود. بعضی از فرش ها هم بعد از آب خوردن و خیس شدن بیش از حد کوچک شده و به قول معروف آب می روند! پس هیچ گاه فراموش نکنید که خیس شدن بیش از حد فرش و بافت های آن می تواند موجب ایجاد چه آسیب هایی جدی گردد.

چرا به سراغ متخصصین شستشوی فرش و قالیشویی برویم؟

زمانی که متخصصین این حوزه و شرکت های قالیشویی دست به شستشوی فرش شما می زنند، آن را با رطوبت کنترل شده ای می شویند و به همین نسبت نیز فرش شما را به شکل کنترل شده ای خشک می نمایند.

 

این شرکت ها دارای ماشین های شستشویی هستند که از برس های شستشوی ضد گرد و غبار برخوردار هستند. مواد شوینده ای که به کار می رود با اندازه ای کافی و کنترل شده بوده و شستشوی منظم و مرتبی بر روی فرش شما اعمال می کنند. این روش تا جایی ادامه پیدا می کند که فرش شما بعد از طی کردن و پشت سر گذاشتن مراحلی منظم و کنترل شده به آرامی شروع به خشک شدن می کند.

مقالات دیگر: قالیشویی در جشنواره

بسیاری از متخصصین، روش دیگری نیز برای شستشوی فرش دارند؛ روشی مثل استفاده از اسپری ای که حاوی مواد شوینده بود و فرش شما را بدون وارد شدن هرگونه آسیبی بر بافت و بدنه آن، شستشو خواهد داد. برخی از افراد با این روش مخالف هستند و معتقدند که ممکن است این روش، فرش شما را به صورت کامل و مطمئنی شستشو ندهد، اما مسئله ای که در این زمینه وجود دارد این است که این روش، فرش شما را بدون خیس شدن و وارد شدن آسیبی به بافت آن شستشو می دهد. این تقریبا همان چیزی است که فرش به آن احتیاج دارد. برخی از متخصصین، روش اول را انتخاب می کنند و برخی نیز روش دوم. در هر دوی این روش ها تلاش و دقت بالایی لحاظ می شود و شما می توانید اطمینان خاطر حاصل نمایید که فرش شما به بهترین حالت ممکن شستشو یافته است.

 

فراموش نکنیم که سپردن کار شستشوی فرش به متخصصین این حوزه از دو جنبه، مزیت به حساب می آید:

 

اول اینکه این شرکت ها در زمینه جا به جایی و حرکت دادن فرش های بزرگ و سنگین، هیچ مشکل و محدودیتی ندارند.

دوم اینکه آنها به خوبی می دانند که با رعایت چه اصول و شرایطی، فرش شما را به بهترین حالت ممکن شستشو دهند.

منبع : chidaneh.com

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 22 مهر 1399 ساعت: 18:16

فرش موشها کثیف شده بود. خیلی کثیف. باید حتما شسته می شد. موشها می خواستند خودشان آن را در حیاط خانه شان بشویند. اما وسایل لازم را نداشتند. آنها مجبور بودند وسایلشان را از لابلای وسایل توی انبار آدمها پیدا کنند. موشها دنبال چیزی می گشتند که از آن به عنوان فرچه استفاده کنند.

آنها گشتند و گشتند تا بالاخره یک مسواک کهنه پیدا کردند. موشها خوشحال شدند چون مسواک مثل یک فرچه ی دسته دار است. البته دسته ی آن کمی بلند است ولی عیبی ندارد.

قالیشویی پارو هم می خواهد. حالا موشها باید یک پارو پیدا می کردند. آنها یک کارد آشپز خانه پیدا کردند. اما مامان موشه دعوا کرد و گفت این وسیله ی خطرناکی است به درد ما نمی خورد. 

 

مقالات بیشتر بخوانید: قالیشویی در میرداماد

 

موشها کارد را سرجایش گذاشتند و باز هم گشتند. این بار یک کف گیر پیدا کردند. کف گیر برای بچه موشها بزرگ بود اما عیبی نداشت بابا موشه زورش زیاد بود و می توانست از آن استفاده کند.

حالا فقط یک ظرف لازم بود تا در آن کف درست کنند. مامان موشه یک لنگه کفش چرمی پیدا کرد. بابا گفت همین خوب است چون آب از آن بیرون نمی رود می توانیم در آن کف درست کنیم و روی فرش بریزیم . کفها که آماده شدند مامان و بابا فرش  را کفی کردند. بچه موشها دوست داشتند توی فرش شستن شرکت کنند. اما مامان موشه دعوا می کرد.

باباموشی گفت عیبی ندارد. بعدا می روند حمام و تمیز می شوند. با اجازه ی بابا، بچه موشها هم در شستن فرش کمک کردند. اما حسابی خودشان را خیس کردند. حالا شدند موش آب کشیده. آب از همه جایشان می چکید.

فرش شستن تمام شد. بابا فرش را از بالای پشت بام آویزان کرد. مامان موشه گفت خدا کنه این آدمها دست به فرشمان نزنند. آخه این آدمها گاهی وسایل دیگران را هم برمی دارند و اصلا خجالت هم نمی کشند!!!

 بابا گفت نگران نباش من فرشمان را جایی گذاشتم که دست کسی به آن نمی رسد. تا حالا هیچ آدمی نتوانسته فرش موشها را ببیند. فرش موشها سه ساعت بعد خشک شد و موشها آن را از پشت بام برداشتند.

منبع:tebyan.net

 

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 21 مهر 1399 ساعت: 23:03

به گزارش بیتوته شاید هنوز دوران کودکی را به خاطر داشته باشید که اواخر اسفند گرچه فصل امتحانات بود و هنوز کمی از ته مانده سرمای زمستان دست و پاهایمان را سوزن سوزن می‌کرد، اما به شوق آب‌بازی پاچه‌های شلوارمان را بالا می‌زدیم و کاسه به دست به جان قالی خیسی که کف حیاط پهن شده بود، می‌افتادیم.

آن روزها دیدن قالی های رنگارنگی که از پشت بام منازل آویزان شده بودند، خبر از رسیدن بهار و فصل خانه تکانی می داد... یاد باد آن روزگاران یاد باد!

اما امروز دیگر خبری از آن حال و هوا نیست، بلکه تمام این حس به چند برگ نیازمندی های روزنامه تبدیل شده است و به جای دیدن قالی های رنگارنگ آویزان از پشت بام، صدای آیفون تصویری را می شنویم و وانتی پر از قالی را می بینیم که منتظر ایستاده است.

آن حس زیبای کودکی جای خود را به یکی از الزامات زندگی ماشینی داده است: قالیشویی های صنعتی. خدماتی که بسیاری از خانواده های شهرنشین از اوایل اسفند تا فرا رسیدن سال جدید خواه ناخواه از آن استفاده می کنند.

اکنون نیز دوباره زمان استفاده از آن خدمات، همراه با نگرانی هایش فرارسیده است. کدام قالیشویی برای شستشوی فرش دستباف ها قابل اعتماد است؟ به کدام قالیشویی می توان اعتماد کرد که فرش ها را بخصوص اگر دستباف و گران قیمت هم باشند، خراب نکند؟ برای شستن قالی هایمان چقدر باید هزینه کنیم؟ این گزارش در فصل پررونق قالیشویان تلاش می کند کمکتان کند.

شستشوی فرشها سنتی یا صنعتی؛ مساله این است؟
پیش از هر چیز باید بدانید، به طور کلی شستن زیاد فرش، بخصوص آنها که تار و پود خاطره در دل دارند و با انگشتان هنرمندان بافته شده اند اصلا کار عاقلانه ای نیست و می توان با روش های دیگری پاکیزگی را به منزل آورد. به عنوان مثال با استفاده از جاروبرقی می توانید کاملا غبار و خاک داخل تار و پود فرش را بگیرید و سپس با استفاده از شامپوهای مخصوص فرش، درخشندگی دوباره ای به فرش های منزل خود بدهید، اما اگر به هر حال، زمان شست وشوی اساسی فرش ها فرارسیده، معمولا گزینه قالیشویی فرشها در قالیشویی مقابل ماست.

آن هم به دلیل این که یا وقت نداریم یا فضای کار در اختیارمان نیست، ولی بدانید در صورت داشتن امکانات و رعایت برخی نکات ازجمله استفاده از مواد شوینده مناسب یا نحوه آبگیری صحیح بد نیست خودتان آستین بالا بزنید و خاطرات گذشته را زنده کنید، اما در غیر این صورت با استفاده از قالیشویی های مجاز که نحوه کار آنها توسط اتحادیه صنف قالیشویان تائید شده است از خدمات آنها کمک بگیرید.

شستشوی فرش در قالیشویی متری چند؟
از قدیم شنیده ایم هر که بامش بیش، برفش بیشتر. به این ترتیب هزینه شست وشوی قالی، موکت و تابلوفرش در قالیشویی ها به صورت مترمربع محاسبه می شود و معمولا مرجعی به نام اتحادیه قالیشویان هر شش ماه قیمت رسمی و مصوبی را برای شستشوی فرش به قالیشویان مجاز اعلام می کند که همه موظف به رعایت آن هستند، اما در این میان موردی به نام قیمت توافقی وجود دارد. بسیاری از افراد که از خدمات قالیشویی استفاده کرده اند با این موضوع آشنا هستند که قیمت درج شده در آگهی با قیمت واقعی پرداخت و صورتحساب تفاوت دارد.

به طور کلی هزینه مصوب برای شستشوی فرشها در  قالیشویی مشخص و از سوی اتحادیه تعیین شده است، اما وقتی پای فرش های نفیس یا تابلو فرش میان می آید یا فرش شما به هر دلیل نیازمند خدمات اضافی و خاص است، همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد و هیچ چیز به مصوبه یا دستورالعمل بستگی نخواهد داشت. پس دقت کنید چطور توافق می کنید و چه سندی برای این توافق در اختیار دارید.

مجاز یا غیرمجاز
حال مهم ترین سوال درباره خدمات قالیشویی پس از تعیین قیمت آن این است که فرش هایمان را بخصوص اگر گران قیمت و نفیس هم باشند، به چه کسی می سپاریم، اما نگران نباشید زیرا این پرسش، پاسخی مشخص و منطقی دارد.

کافی است وقتی به آگهی قالیشویان در روزنامه ها نگاه می کنید یا با پرس و جوهای فامیلی یکی از قالیشویی های شهر محل اقامت خودتان را انتخاب می کنید، کمی حوصله بخرج دهید و قبل از دادن آدرس برای بردن فرش هایتان، به اتحادیه قالیشویان شهرستان تلفن بزنید یا به وب سایت رسمی آن اتحادیه مراجعه کنید.

اگر نام قالیشویی مورد نظر خودتان را بین فهرست اسامی قالیشویان مجاز و مورد تائید اتحادیه دیدید، 50 درصد کار انجام شده و بقیه به دقت شما بستگی دارد، اما اگر نام قالیشویی مورد نظر را در بین فهرست مجاز ها ندیدید کلا از خیر امتیازات آگهی یا تعریف بستگان گذشته و دوباره جست وجو کنید تا گزینه مجاز و مناسبی بیابید.

قبل از امضای فاکتور و صورتحساب آن را بدقت مطالعه کنید
براساس رسم قدیمی ما ایرانی ها، فرش دستباف جزو سرمایه زندگی محسوب می شود؛ بنابراین قبل از تحویل دادن این سرمایه به دست ماموران حمل و نقل قالیشویی مجازی که انتخاب کرده اید بدقت فاکتور یا قرارداد ارائه شده را مطالعه کنید و هرگز خجالت نکشید و از کارمند قالیشویی درباره آن بپرسید یا این که اگر قانع نشدید با دفتر قالیشویی تماس بگیرید و در نهایت باز هم می توانید از نظر کارشناسی اتحادیه استفاده کنید به هر حال اصلا عجله نکنید و کاملا خونسرد و با دقت هم فرشتان را تحویل بدهید و هم تحویل بگیرید.

گفتنی است، از آنجا که معمولا فرش های دستباف ارزش مادی زیادی دارند برخی قالیشویان اقدام به افزودن بندی به قرارداد کرده اند که در آن نوشته شده «هر گونه خسارت احتمالی به عهده مشتری است».

هرگز این بند را نپذیرید، چون از قالیشویان مجاز استفاده می کنید و اتحادیه نسبت به ارائه خدمات آنها تعهد دارد، پس در صورت وجود چنین بندی در قرارداد، قبل از امضای آن با اتحادیه تماس بگیرید و موضوع را با کارشناسان اتحادیه در میان بگذارید تا پاسخی قابل قبول بگیرید و پس از آن دست به قلم شوید. علاوه بر این تلاش کنید قالیشویی ای را انتخاب کنید که در قبال دریافت وجه اضافی، فرش های شما را بیمه کرده باشد و در صورت ایراد خسارت بیمه خسارت شما را بپردازد.

همچنین به یاد داشته باشید رسید قالیشویی تنها سند نزد شماست، بنابراین تمام اطلاعات مندرج در آن را کاملا چک کنید و با کارت یا مشخصات قالیشویی مطابقت دهید و هرگز رسید بدون امضا یا مهر واحد قالیشویی مجازی را که انتخاب کرده اید، قبول نکنید و در آخرین مرحله ترجیحا مشخصات مسئول تحویل گیرنده فرش و البته شماره اتومبیلش را پشت برگه فاکتور بنویسید.

 

منبع: بیتوته

 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 21 مهر 1399 ساعت: 22:16

 

تهران - ایرنا - مشاور عالی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت که معاونت امور زنان و خانواده از ابتدا با جدیت آن را پیگیری کرده، اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طیبه سیاوشی در نشست مجازی تشکل های حامی زنان آسیب دیده کشور که در دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: امیدوارم با برگزاری چنین جلساتی  بتوانیم تشکل هایی را که حامی زنان آسیب دیده هستند و به کاهش خشونت در جامعه کمک می کنند شناسایی کرده و ارتباطی را بین آنها برقرار کنیم و در عین حال به راه حل هایی برای کاهش خشونت دست یابیم.

وی با اشاره به اقدامات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برای کاهش خشونت علیه زنان خاطرنشان کرد: بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت که این معاونت از ابتدا با جدیت آن را پیگیری کرده اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نگارش و تدوین لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت که پس از تغییر نام به لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» تبدیل شد، در سال ۱۳۹۰ کلید خورد که توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دولت دهم تنظیم و به دولت فرستاده شد که به دلیل دارا بودن موارد جزایی به قوه قضائیه ارسال شد و در نهایتا این لایحه ۵۳ ماده‌ای با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه و دستور ایشان مبنی بر پیگیری سریع این موضوع، با ۷۷ ماده به دولت بازگشت.

با اجرایی شدن لایحه‌ تامین امنیتِ زنان در برابر خشونت که دربردارنده مفاد تکمیلی قانون مجازات اسلامی است، دستگاه قضایی قادر خواهد بود برای عاملان خشونت‌ خانگی، مجازات کیفری تعیین کند زیرا در موارد شدید خشونت علیه زنان می‌تواند سبب مرگ آنان شده یا احساس خودکشی را در آنان تقویت کند.

فرزانه امیر یزدانی رئیس گروه دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه راه اندازی خانه های امن گفت: مجوز فعالیت این مراکز در سال ۹۶ صادر شد.

وی افزود: اکنون ۱۷ خانه امن دولتی و هشت مرکز غیردولتی در این زمینه فعال هستند که در مقایسه با حجم تقاضا این تعداد بسیار کم است.

در این نشست مجازی خانم افتخار زاده نماینده موسسه آتنا هم با ابراز گلایه از اینکه هنوز بسیاری از مراجع قانونی با بحث خانه های امن آشنا نیستند، تاکید کرد: باید برای این عزیزان کارگاه های آموزشی با هدف شناسایی و ارجاع موارد خاص به خانه های امن برگزار شود.

بحث کودک همسری و خشونت در خانواده از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

در نشست مجازی تشکل های حامی زنان آسیب دیده کشور که در معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، نمایندگان تشکل‌های حامی زنان آسیب دیده از سراسر کشور حضور داشتند.

 

مقالات دیگر: قالیشویی

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 166 تاريخ : شنبه 19 مهر 1399 ساعت: 21:50

رییس‌جمهور امروز اعلام کرد: هر فردی که ماسک نزند ۵۰ هزار تومان جریمه و همچنین هر فردی که بیماری خود را اعلام نکند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن روحانی افزود: این طرح فعلا مربوط به تهران بزرگ است و بعد می‌تواند در صورت نیاز در سایر شهرها انجام شود.

جریمه یک میلیون تومانی اصناف در صورت عدم  استفاده از ماسک
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: برای اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نمی‌کنند در مرحله اول تذکر داده می‌شود. در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و اگر تخلف ادامه داشت آن واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

 

مقالات دیگر:

قالیشویی در سرخه حصار

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 177 تاريخ : شنبه 19 مهر 1399 ساعت: 18:45

رئیس ایستگاه های ۱۸و۴۲ آتش نشانی مشهد از تلاش نفسگیر و موفقیت آمیز آتش نشانان ۲ ایستگاه برای نجات کارگر گرفتار در زیر آوار در جاده التیمور مشهد خبر داد.

نجات معجزه آسای کارگر میانسال از زیر خروارها خاک توسط آتش نشانان مشهدی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد؛ سرآتشیار محمد اسلامی شجره  گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر ریزش آوار در کارگاه قالیشویی و گرفتار شدن کارگر در زیر خروارها خاک ،ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروههای نجات و پشتیبانی ایستگاه‌های ۸و۴۲ را به محل حادثه در منطقه التیمور اعزام کرد.

این مقام مسئول در آتش نشانی شهر مشهد افزود: با حضور آتش نشانان و نجاتگران آتش نشانی در محل مشخص شد، فردی میانسال در حال گودبرداری در کنار دیوار یک کارگاه قالیشویی بوده که به دلیل نامعلومی بخشی از دیواره محل حفاری به یکباره فرو ریخته و این کارگر میانسال در زیر خروار ها خاک ناشی از ریزش آوار گرفتار شده که نجاتگران آتش نشانی ضمن رعایت نکات ایمنی و تثبیت اطراف فرد گرفتار ، اقدام به عملیات برای نجات این فرد کرده که خوشبختانه پس از دقایقی تلاش نفسگیر و طاقت فرسا آتش نشانان موفق شدند این مرد میانسال را زنده از زیر آوار خارج و این فرد را برای مداوا تحویل تکنسینهای اورژانس حاضر در محل دادند.

 

شایان ذکر است : علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در آتش نشانی مشهد در دست بررسی است و نیروهای امدادی پس از ارائه توصیه‌های ایمنی به مالک کارگاه به ماموریت خود پایان داده و ایستگاه‌های خویش در شهر مشهد مراجعت کردند.

 

مقالات مرتبط: 

شستشوی فرش دستباف

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 17 مهر 1399 ساعت: 17:54

به گزارش مشرق، لویزیون رسمی ترکیه (تی آر تی ورلد) روز جمعه برای نخستین بار تصاویری را پخش کرد که گفته می شود ادله جنایی برای اثبات وقوع جرم علیه جمال خاشقجی منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی از زمان ترور خاشقجی تاکنون تلاش کرده است تمام مدارک مربوط به این جنایت را از بین ببرد. بعد از آنکه جمال خاشقجی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ به دست عوامل رژیم سعودی ترور شد، بازجویان ترکیه، برای به دست آوردن مدارک مبنی بر وقوع این جنایت ساختمان کنسولگری و منزل سرکنسول سعودی را مورد تفتیش قرار دادند.

آنها مشخصاً فِر بزرگ و چاه آبی که در منزل سرکنسول سعودی بود را بازرسی کردند چرا که معتقد بودند جسد خاشقجی در آنجا از بین برده شده بود.

بخوانید: قالیشویی مجیدیه

تلویزیون ترکیه برای نخستین بار تصاویری را منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شده است بازپرس های ترکیه بقایای خون متعلق به خاشقجی را در محل قتل وی پیدا کرده اند. اجرای آزمایش دی ان ای بر روی این خون ها، نشان می دهد که متعلق به خاشقجی است. این نخستین مدرک جنایی قطعی علیه عاملان ترور خاشقجی به شمار می رود.

عناصر وابسته به رژیم سعودی بعد از ترور خاشقجی تلاش کردند با استفاده از مواد شیمیایی، جسد وی را نابود کنند اما به نظر می رسد بازپرس های ترکیه، موفق شده اند مدارک جدیدی در این خصوص پیدا کنند. حتی فرشهای ساختمان کنسولگری بعد از این جنایت برای پاک شدن تمام آثار جرم، به یک شرکت قالیشویی ارسال شده است.

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 14 مهر 1399 ساعت: 18:38

 

بروجرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: به منظور رصد و پایش بیشتر بازار قیمت گذاری اجناس ۱۴ اتحادیه صنفی در این شهرستان انجام شد.

 

حمید آزادبخت روز شنبه درگفت وگو با خبرگار ایرنا افزود: با توجه به حساسیت مقوله قیمت گذاری و شفافیت نرخ خدمات بیش از  ۶۰ جلسه فشرده با اتحادیه های صنفی در محل اداره صنعت بروجرد در خصوص تعیین قیمت و ارائه خدمات به شهروندان برگزار و بعد از نشست های تخصصی نرخ گذاری خدمات ۱۴ اتحادیه صنفی انجام شد.

 

وی تاکید کرد:  قیمت یکی از متغیرهای مهم اقتصادی است که بسیاری از تصمیمات خرید براساس آن شکل میگیرد.

 

وی اظهارداشت: به ‏طور کلی در یک اقتصاد سالم عامل تعیین قیمت انعکاسی از کیفیت، ارزش ذاتی کالا و خدمات است و مصرف‏ کنندگان براساس این متغیرها بهای آن را می پردازند.

 

آزادبخت بیان کرد: در اقتصاد بازار رقابتی که امروزه نظام اقتصاد جهانی به آن سوق پیدا کرده و دولت‏ ها به دنبال اعمال وظایف حاکمیتی از قبیل نظارت و کنترل هستند، عمدتاً نظام عرضه و تقاضا تعیین‏ کننده قیمت یک کالا یا خدمت می‏ باشند ولی در اقتصادی که دارای تعادل در عرضه و تقاضا نمی ‏باشد یا شرایط رقابتی در آن حاکم نیست قیمت کالاها و خدمات می ‏تواند غیرواقعی شده و نارضایتی مصرف ‎کنندگان را در پی داشته باشد.

شاید بخوانید: قالیشویی پیروزی

رییس اداره صمت بروجرد اضافه کرد: بنابراین ضرورت دارد اداره صنعت معدن و تجارت با اتخاذ تدابیر مناسب و استفاده از توان فنی و کارشناسی تشکل‏ های صنفی و سازمان‏ های غیردولتی سمن‌ها نسبت به تعیین قیمت و ایجاد تعادل در آن بازار و یا ایجاد ضوابط و چارچوب متناسب با شرایط جامعه و بازار برای نحوه قیمت ‎گذاری برخی از کالاها و خدمات حساس و اساسی اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: در اقتصاد کشور ما که برخی از کالاها و خدمات دارای عرضه کمتر از تقاضا می ‏باشند و به عبارت دیگر تقاضا بر عرضه پیشی می‏گیرد ضرورت ایجاد تعادل با افزایش تولید از یک سو و هم‏ زمان دخالت در قیمت گذاری از سوی دیگر احساس می ‏گردد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: برای برخی از کالاها و خدمات دلایل مختلف از جمله کمبود عرضه، وجود انحصار، توجه خاص به منافع صنفی، پراکندگی نامناسب واحدهای صنفی موجب می‏ شود که برای آنها قیمت‏ گذاری صورت گیرد. مطابق ماده (۵۱) قانون نظام صنفی کمیسیون‎ های نظارت شهرستان‏ ها مکلف هستند انواع کالاها و خدمات صنفی را که تعیین نرخ برای آنها ضرورت دارد مشخص و نرخ آنها را برای مدت معین تعیین نموده و به اتاق اصناف اعلام‎ کنند و اتاق اصناف نیز مکلف است مراتب را از طریق رسانه‎ های گروهی برای اطلاع مردم، آگهی و از طریق اتحادیه‏ ها به افراد و واحد های صنفی اعلام کند و کلیه افراد و واحدهای صنفی ملزم به نصب نرخ‏ نامه خدمات یا درج بر روی کالا و رعایت نرخ ‎های تعیین شده هستند.

 

وی افزود: برخی کالاها و خدمات صنفی که می بایست قیمت گذاری صورت گیرد شامل انواع شیرینی پرمصرف، زولبیا و بامیه تشخیص کمیسیون نظارت (باتوجه به شرایط زمانی از جمله ایام نوروز، ‎ماه  رمضان ) خدمات آرایشگران زنانه و مردانه، خدمات پنچرگیری و تعویض روغن، تعمیرگاه‌های اتومبیل، خدمات حمل‌ و نقل شهری، خشکشویی، مشاوران املاک، خدمات اتومبیل کرایه (آژانس) تالار پذیرایی (فقط خدمات ست)توقفگاه، خدمات تأسیسات فنی، خدمات تعمیر موتور سیکلت حجیم، نیمه حجیم و صنعتی، خدمات نمایشگاه‏های اتومبیل، خدمات قالیشویی‌، خدمات وانت بار و پیک موتوری شارژ کپسول آتش نشانی، خدمات ساختمانی، خدمات آموزشگاه‏های رانندگی است.

 

 

 

 
قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 161 تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 21:16

شهرری - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: ۲ هزار و ۲۳ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در مراکز کاریابی تحت پوشش اداره کار این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲۴ نفر صاحب شغل شدند.

حمیدرضا داداشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاریابی های تحت پوشش اداره کار و تعاون شهرستان ری از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۵۴۷ فرصت شغلی از سوی واحدهای تولیدی و خدماتی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه کاریابی‌های تحت پوشش اداره کار شهرستان ری در بخش‌های تولیدی و خدماتی افراد جویای کار را ثبت نام کرده اند، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متاسفانه میزان ایجاد فرصت شغلی و ایجاد فرصت شغلی جدید کاهش پیدا کرده است.

داداشی نداشتن مهارت در بین جویندگان کار را از معضل های حوزه اشتغال در شهرستان ری نام برد و خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشتر جویندگان کار که در کاریابی ها ثبت نام می کنند از مهارت های لازم برخوردار نیستند.

وی در ادامه به طرح کاروزی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اشاره و اضافه کرد: بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با ثبت نام در سامانه کارورزی به نشانی http://portaltvto.com/karvarzi  می توانند سه تا ۶ ماه ضمن آموزش مهارت فنی ماهانه پنج میلیون ریال به عنوان حقوق دریافت می کنند.

داداشی ادامه داد: متقاضیان ضمن داشتن کارت پایان خدمت باید حداکثر ۳۵ سال داشته باشند و همچنین طی ۲ سال گذشته کمتر از سه ماه بیمه داشته باشند. 

شاید بخواهید بخوانید:  قالیشویی دروس

وی با بیان اینکه در طرح کارورزی به کارفرمایان نیز تسهیلاتی داده می شود، اضافه کرد: کارفرمایانی که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور باشند و نیروی‌های دارای مدرک کارشناسی و بالاتر را جذب نمایند از معافیت بیمه‌ای به مدت ۲ سال برخوردار می شوند.

 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

 
 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 164 تاريخ : شنبه 12 مهر 1399 ساعت: 21:01

شهرری - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: ۶۳۵ مورد بازرسی ادواری از ابتدای سال جاری از واحد تولیدی، صنفی و صنعتی این شهرستان انجام شد.

حمیدرضا داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازدید ها در حوزه های نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار و حوادث انجام شده است.

این مسئول افزود: بازرسان اداره کار شهرستان ری ۴۵۴ بازدید نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، ۶۶ بازدید بر اثر حوادث در واحدهای تولید، ۱۸۱ بازرسی موردی بر اثر شکایت کارگران و مردم و ۱۰۲ بازدید برای شناسایی اتباع بیگانه انجام داده اند.

داداشی ادامه داد: بر این اساس ۳۵۱ اتباع بیگانه فاقد پروانه فعالیت در واحدهای صنفی و صنعتی این مدت شناسایی شدند و ۵۴ کارفرما نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید براینکه فعالیت اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در واحدهای تولیدی بر اساس قانون جرم است، خاطرنشان کرد: کارفرمایان متخلف در وهله اول پنج برابر حقوق کارگر غیر مجاز جریمه و در صورت تکرار به ۲ برابرافزایش می یابد، ضمن اینکه به دستگاه قضایی نیز معرفی و بر اساس قانون شلاق و بین سه تا ۶ ماه حبس در انتظار متخلفان می باشد.

داداشی یادآور شد: اتباع بیگانه ای که دارای گذرنامه قانونی هستند و در برنامه آمایش و شناسایی وزارت کشور شرکت کرده اند با حضور در اداره کار و تعاون شهرستان ری در حوز شغل های ساختمانی، کوره پزخانه ها، کشاورزی و برخی مشاغل دیگر مانند کارگران بازیافتی مجوز فعالیت دریافت کنند.

شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی خیابان دماوند

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

 
 
 

قالیشویی فارسی...
ما را در سایت قالیشویی فارسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی fatsicarpet بازدید : 156 تاريخ : شنبه 5 مهر 1399 ساعت: 20:46